2017. gada 25. septembris
Vārda dienas: Rodrigo, Rauls

SEKO MUMS

Projekta nosaukums:

Semināri par neverbālo komunikāciju, strādājot ar bērniem, kuriem ir dažādi funkcionālie traucējumi (2016, 2017)

Projekta periods:

5 mēneši (29.08.2016. – 21.02.2017.)

Projekta organizatori:

Velku biedrība sadarbībā ar Ziemeļu Ministru padomes biroju Latvijā, starptautisko sabiedrisko organizāciju Cerību Zvaigzne (Star of Hope), LELB Diakonijas centru, LELB Svētdienas skolas nozari un Rīgas 5. internātpamatskolu - attīstības centru.

Projekta līdzfinansētājs:

Ziemeļu Ministru padomes birojs Latvijā

Projekta mērķis:

Aplūkot alternatīvās un atbalstošās (neverbālās) komunikācijas metodes un to pielietošanu, kas noderēs gan tiem, kuri jau pazīst vai audzina bērnus ar funkcionāliem traucējumiem, gan tiem, kuri vēlas sagatavoties, lai iepazītos ar šādiem bērniem un viņu ģimenēm.

Projekta specifiskais mērķis:

Noorganizēt semināru „Metodes un darba paņēmieni pedagoģiskā procesā ar bērniem, kuriem ir dažādi funkcionālie, tai skaitā autiskā spektra traucējumi. Atbalstošā komunikācija” dažādos Latvijas reģionos (3 semināri Rīgā, 1 Latgalē, 1 Kurzemē, 1 Vidzemē).

Projekta tiešā mērķa grupa

Vecāki, pedagogi, draudžu brīvprātīgie un diakonijas darbinieki, svētdienas skolas skolotāji, sociālie darbinieki, psihologi, mediķi un citi interesenti.

Projekta aktivitātes:

1.       Projekta vadība – atbalsta un koordinējoša aktivitāte.

2.       Semināri par alternatīvās komunikācijas paņēmieniem ar bērniem, kuriem ir funkcionāli traucējumi, dažādos Latvijas reģionos (3 semināri Rīgā, 1 Latgalē, 1 Kurzemē, 1 Vidzemē).

3.       Projekta izvērtēšana.

Projekta rezultāti:

1.       Projekta ietvaros kopā tika īstenoti 6 semināri - Rīgā (09.-10.09.2016, 07.-08.10.2016., 20.-21.02.2017.), Daugavpilī (30.09.-01.10.2016.), Madonā (28.-29.10.2016.) un Kuldīgā (04.-05.11.2016.).

2.       Seminārus vadīja speciālās izglītības pedagoģe Ingera Lilja (Inger Lilja, Zviedrija), kura piedāvāja vienkāršu skaidrojumu un praktiskas metodes, ko veiksmīgi var izmantot ikviens, kuru dzīve vai īpašs aicinājums ir savedis kopā ar bērnu ar funkcionāliem traucējumiem. Lektorei ir ilggadīga darba pieredze, strādājot dažādās izglītības iestādēs un ģimeņu, kas audzina bērnus ar funkcionāliem traucējumiem, konsultāciju un atbalsta institūcijās.

3.       Seminārā tika runāts par neverbālās komunikācijas nozīmi un iespējām, strādājot ar bērniem, kuriem ir dažādi funkcionālie traucējumi, tai skaitā autisms, par bērnu un viņu uztveres attīstības īpatnībām un citiem saistītiem jautājumiem. Tāpat tika demonstrēts plašs, pašu spēkiem vienkārši izgatavojamu, lielas izmaksas neprasošu metodisko materiālu klāsts.

4.       Kopumā semināros piedalījās vairāk kā 300 dalībnieki no visas Latvijas, no tiem 41% bija pedagogi, 11% bērnu vecāki 11% sociālie darbinieki, 10% ārstniecības personas, 8% draudžu brīvprātīgie darbinieki, 5% profesionālo organizāciju pārstāvji, 14% citi (psihologi, logopēdi, Montesori speciālisti u.c.). 60% no dalībniekiem iepriekš nebija piedalījušies līdzīga satura seminārā vai dzirdējuši par seminārā apskatītajām alternatīvajām komunikācijas metodēm.

Projekta publicitāte:

Publikācija par semināriem LELB mājas lapā 29.08.2017.

Publikācija par semināriem Ziemeļu Ministru padomes birojs Latvijā mājas lapā

Publikācija par semināru laikraksta “Latgales laiks” 2016.gada 18.oktobra numurā Nr. 81 (2711).

Publikācija par semināru Madonas reģiona laikraksta “Stars” 2016.gada 2.novembra numurā Nr. 128 (10 816).

 
 

© 2016 Latvijas Evaņģēliski luteriskā baznīcas Diakonijas centrs. Visas tiesības aizsargātas.
Mājas lapas izstrāde: GlobalPro »